7 вересня 2023 відбулась презентація комунікаційної стратегії медіації, організована Проєктом ЄС "Право-Justice" у співпраці з Проєктом ЄС "CONSENT"
Відеозапис трансляції - https://www.facebook.com/Pravojusticeukraine/videos/832481081877183
Основна ідея заходу полягала у представленні до обговорення нової єдиної "парасолькової" айдентики для просування медіації, яка може використовуватись поруч з айдентикою різних оранізацій та установ в сфері та зробить медіацію більш видимою, впізнаваною, а також зрозумілою завдяки спрощеному інформаційному матеріалу. Підкреслювалась і важливість наявності голосів медіації серед публічних людей. Було надано засноване на результатах дослідження обгрунтування доречних нині каналів та способів комунікації медіації. Завданням представленої Стратегії є підвищення рівня знань щодо медіації і формування позитивного бачення цієї процедури у суспільстві. Дізнатись більше ви зможете у матеріалах Стратегії, яку найближчим часом опублікує "Право-Justice".
В обговоренні взяла участь президентка ГО “НАМУ” Катерина Наровська. Пані Катерина висловила подяку організаторам заходу та донорській спільноті за системну підтримку розвитку медіації у тісній взаємодії зі спільнотою медіаторською, підкреслила важливість формування в суспільстві культури вирішення спорів. Окремо К.Наровська наголосила на важливості партнерства між медіаторами, фасилітаторами діалогу, юристами, психологами, соціальними працівниками та представниками інших сфер і професій, які впливають на вирішення цієї задачі.
Спікерка вважає, що українське суспільство після 2014 р. і, особливо, після 24 лютого 2022 р., стрімко дорослішає, ми набуваємо більшої рішучості та спроможності брати особисту відповідальність за прийняття рішень, що є необхідною складовою у процесі медіації. І це один з акцентів, важливих для просування медіації.
К.Наровська зауважила, що для популяризації медіації медіатори можуть не тільки безпосередньо надавати послугу, формувати позитивний досвід застосування альтернативних методів вирішення конфліктів (спорів) і довіру до послуги, навчати медіаторів для забезпечення зростаючого попиту, а й навчати представників професій та сфер, дотичних до теми вирішення конфліктів (спорів), пропонуванню медіації сторонам конфліктів (спорів), ефективній комунікації для запобігання ескалації конфліктів, можуть дбати (і дбають) про напрацювання механізмів забезпечення якості послуги.
Темі спільнодії та розподілу функцій і задач у виконанні плану реалізації комунікаційної стратегії медіації було приділено багато уваги у виступах учасників заходу, які наголошували на важливості та цінності поширення медіації, що дозволить краще забезпечити права людини та потреби суспільства, полегшить виконання своїх функцій багатьма державними інституціями. Представники Проєкту ЄС "Право-Justice" запевнили присутніх у подальшій системній підтримці роботи над цим питанням.
К.Наровська звернула увагу присутніх, що в аспекті просування медіації можна спиратись на інформаційні матеріали та інші ресурси, Реєстр медіаторів - членів НАМУ, інформацію про навчальні центри та програми навчання з медіації, Довідник “Хто є хто у сфері медіації та діалогу в Україні”, розміщені на сайті НАМУ в загальному доступі, а також на кількарічний досвід організації та проведення спільно з партнерами щорічного Місячника медіації в Україні. НАМУ готова долучитися до реалізації комунікаційної стратегії, оскільки це є частиною місії організації:
Місія НАМУ – побудова в Україні системного, структурованого, сталого та свідомого запиту на медіацію.
Ми сприяємо впровадженню культури ефективного врегулювання спорів в Україні шляхом популяризації медіації та діалогів, розробки необхідних стандартів та правового, процедурного і методичного забезпечення їх використання, формування професії медіатора, а також посилення медіаторської та діалогової спільноти.